Β. Βαγιανάκης: Προτεραιότητα η αναβάθμιση της λειτουργίας και της εικόνας των λιμανιών

0

Β. Βαγιανάκης: Προτεραιότητα η αναβάθμιση της λειτουργίας και της εικόνας των λιμανιών

Για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, με στόχο την αναβάθμιση των λιμανιών και την προετοιμασία ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν, μίλησε ο πρόεδρός του, Βασίλης Βαγιανάκης.

Εργασίες βελτίωσης στο τουριστικό λιμάνι

Αυτή την περίοδο, πραγματοποιούνται έργα στην είσοδο του τουριστικού λιμένα, μεταξύ των οποίων και η επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου από το «Κόβα» έως τα «δελφινάκια». Το έργο θα βελτιώσει τη διέλευση των επισκεπτών και θα εξασφαλίσει καλύτερη πρόσβαση για άτομα με αναπηρία. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και έργο της ΔΕΥΑΡ, το οποίο ενδέχεται να προκαλέσει μικρές καθυστερήσεις στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον εργολάβο, οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός ενός μήνα.

Παρεμβάσεις στο λιμάνι της Ακαντιάς

Το Λιμενικό Ταμείο συνεχίζει τις προσπάθειες για τη βελτίωση της εικόνας του λιμανιού στην Ακαντιά. Από τα 52 εγκαταλελειμμένα σκάφη, έχουν ήδη απομακρυνθεί τα 39, ενώ εντός των επόμενων ημερών θα απομακρυνθούν ακόμα τρία. Τα υπόλοιπα 10, που είναι κατασχεμένα, απαιτούν διαφορετικές διαδικασίες για την απομάκρυνσή τους.

Επιπλέον, το προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση του δρόμου πίσω από το αναψυκτήριο στην Ακαντιά, ενώ θα γίνει και οργανωμένη χωροθέτηση των νταλικών, ώστε να αποφεύγεται η άναρχη στάθμευσή τους. Μετά την ολοκλήρωση των έργων οδοποιίας, θα ξεκινήσει και η περίφραξη του επιβατικού λιμανιού, προκειμένου να επιβληθεί τάξη στον χώρο.

Συντηρήσεις και νέα έργα

Το Λιμενικό Ταμείο προχωρά σε συντηρήσεις τοιχίων, κιγκλιδωμάτων και προσκρουστήρων σε όλα τα λιμάνια της περιοχής ευθύνης του. Παράλληλα, προχωρά και η δημοπράτηση του έργου κατασκευής του μόλου ημερόπλοιων, το οποίο θα αποσυμφορήσει το κέντρο της Ρόδου, καθώς τα ημερόπλοια θα μεταφερθούν από το Μανδράκι στην περιοχή του τουριστικού λιμένα. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση των σκαφών από την είσοδο του λιμανιού της Ακαντιάς, ο κ. Βαγιανάκης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για καρνάγιο αλλά για χώρο στάθμευσης σκαφών, ο οποίος, όπως ανέφερε, «δεν έχει θέση στην είσοδο του νησιού». Το Λιμενικό Ταμείο έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αναμένει την απόφαση, ενώ έχει θέσει ως προθεσμία την 13η Ιουλίου για την απομάκρυνση των σκαφών από τον συγκεκριμένο χώρο.

Σημαντικές παρεμβάσεις σε Κάμειρο, Σύμη και Τήλο

Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες και έργα σε διάφορα λιμάνια:

  • Κάμειρος: Ολοκληρώνονται οι μελέτες για το νέο έργο, το οποίο θα αναβαθμίσει τη δυτική πλευρά της Ρόδου.
  • Πλημμύρι: Συντάσσεται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
  • Φάνες: Απομακρύνονται φερτά υλικά και προχωρά η ανάθεση νέας μελέτης για τη βελτίωση του αλιευτικού καταφυγίου.
  • Σύμη: Ξεκινά το έργο κατασκευής κρηπιδώματος στη θέση «Πέταλο».
  • Τήλος: Σε εξέλιξη η επισκευή του κτηρίου επιβατών, ενώ ακολουθεί διαγωνισμός για τη λειτουργία του.

Προσπάθειες για την αναβάθμιση του τουριστικού λιμένα

Το Λιμενικό Ταμείο πιέζει για την απομάκρυνση κατασχεμένων οχημάτων από τον χώρο του τουριστικού λιμανιού και ζητά την εφαρμογή του νόμου, που προβλέπει τη χρήση και εκμετάλλευση των κτιρίων της χερσαίας λιμενικής ζώνης από το ίδιο.

Σε ό,τι αφορά τις κτιριακές υποδομές, ο κ. Βαγιανάκης τόνισε ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες προς το αρμόδιο υπουργείο. Ωστόσο, δεδομένων των αλλαγών στη διοίκηση, οι διαδικασίες επανεκκινούνται. Αν δεν υπάρξει πρόοδος, το Λιμενικό Ταμείο είναι έτοιμο να προσφύγει δικαστικά, προκειμένου να διασφαλίσει τα αυτονόητα.

Προοπτικές για το home-porting και την κρουαζιέρα

Το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για home-porting. Τον Οκτώβριο, μία εταιρεία θα χρησιμοποιήσει πιλοτικά το λιμάνι ως home-port, με 750 επιβάτες να αποβιβάζονται και άλλους τόσους να επιβιβάζονται, ενώ το πλοίο θα παραμείνει στη Ρόδο για τρεις ημέρες.

Επιπλέον, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, το νησί θα υποδεχθεί επτά προσεγγίσεις του κρουαζιερόπλοιου Aroya, μήκους 335 μέτρων, με 3.000-3.500 επιβάτες υψηλού οικονομικού επιπέδου από τη Σαουδική Αραβία. Υπάρχει ένα ζήτημα με τη βίζα, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία επίλυσης.

Οι προκρατήσεις κρουαζιερόπλοιων για φέτος ανέρχονται σε 450, δηλαδή 102 περισσότερες σε σύγκριση με το 2024. Ωστόσο, όπως επισήμανε ο κ. Βαγιανάκης, οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για τη Ρόδο ζητούν μεγαλύτερους χώρους και περισσότερες δυνατότητες, κάτι που αποτελεί βασική πρόκληση για το μέλλον του λιμανιού.