Ρόδος: «Ασύλληπτα» τα νούμερα της κυκλοφορίας – Πάνω από 25.000 οχήματα ημερησίως σε δρόμους του κέντρου!
«Ασύλληπτη» χαρακτηρίζεται η κίνηση των οχημάτων στους δρόμους του κέντρου της Ρόδου, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στα χέρια της η δημοτική αρχή από τις μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες από την εταιρεία που έχει αναλάβει τη μελέτη για το κυκλοφοριακό.
Οι μελετητές αναμένεται να βρεθούν στη Ρόδο στις 20 Οκτωβρίου, όπου θα παρουσιαστούν τα πλήρη δεδομένα σε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Τα πρώτα στοιχεία προκαλούν σοκ
Την αποκάλυψη έκανε ο δήμαρχος Ρόδου, Αλέξανδρος Κολιάδης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου τόνισε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένα δεδομένα:
«Αν δεν υπάρχει μελέτη και συγκεκριμένα στοιχεία, όλα τα υπόλοιπα είναι απλές… αερολογίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως επισήμανε, το κυκλοφοριακό έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης, το οποίο χρόνο με τον χρόνο επιδεινώνεται. Ελπίδα για λύση δίνει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο ο Δήμος Ρόδου ανέθεσε σε εξειδικευμένη εταιρεία που έχει εκπονήσει ανάλογες μελέτες για τον Πειραιά, το Μαρούσι, την Κηφισιά και το Ηράκλειο Κρήτης.
Οι φυσικοί περιορισμοί και οι εντυπωσιακοί αριθμοί
Οι μελετητές, ωστόσο, επισημαίνουν ότι η πόλη της Ρόδου έχει φυσικούς περιορισμούς που δυσχεραίνουν τις λύσεις: θάλασσα από τη μία πλευρά και τα μεσαιωνικά τείχη από την άλλη, γεγονός που καθιστά δύσκολες τις διαπλατύνσεις ή νέες οδικές χαράξεις.
Κατά τη διάρκεια των μετρήσεων –με τα καλώδια που είχαν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου– καταγράφηκαν τεράστιες ροές οχημάτων. Όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος, σε δρόμους όπως η Παπάγου (περιοχή ΕΟΤ), ο ημερήσιος αριθμός διελεύσεων ξεπερνά τις 25.000 (συμπεριλαμβανομένων δικύκλων, αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων).
«Όταν ένας δρόμος δέχεται πάνω από 20.000 οχήματα ημερησίως, θεωρείται κορεσμένος. Όμως, δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή από το Σαν Φραγκίσκο προς το Μανδράκι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κολιάδης.
Τι θα ακολουθήσει
Οι μετρήσεις, που ξεκίνησαν την περασμένη άνοιξη, καλύπτουν τόσο τη θερινή όσο και τη χειμερινή περίοδο, ώστε να υπάρχει πλήρης βάση δεδομένων για τις κυκλοφοριακές ροές όλου του έτους.
Στις 20 Οκτωβρίου, οι μελετητές θα παρουσιάσουν αναλυτικά τα στοιχεία και τις προτάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας, με στόχο –όπως είπε ο δήμαρχος– «να γίνει η πόλη πιο ανθρώπινη και λειτουργική».
Αναφορές σε μέτρα και παρεμβάσεις
Ο δήμαρχος έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στις παρεμβάσεις στην Ακαντιά, όπου το Λιμενικό Ταμείο διαμορφώνει νέο πάρκινγκ με στέγαστρα αναμονής για το mini bus. Εξέφρασε, μάλιστα, ικανοποίηση για τη σταδιακή αποδοχή του μέσου από τους δημότες, τονίζοντας πως με περισσότερα δρομολόγια θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση του παραλιακού μετώπου.
Παράλληλα, έγινε αναφορά και στην παλαιότερη κανονιστική του 2007 που απαγόρευε την κυκλοφορία στο κέντρο τις πρωινές ώρες – ένα μέτρο που είχε εφαρμοστεί επιτυχώς, αλλά σταμάτησε λόγω μεταγενέστερων αλλαγών. Το θέμα αναμένεται να επανεξεταστεί τον Νοέμβριο, όταν παρουσιαστούν επίσημα τα νέα δεδομένα.
«Νέα εποχή» για την κυκλοφορία στη Ρόδο
Κλείνοντας, ο κ. Κολιάδης υπογράμμισε ότι η Ρόδος πρέπει να μπει σε μια νέα εποχή βιώσιμης κινητικότητας:
«Πρέπει να αλλάξουμε κάποιες συνήθειες – κάποιες ίσως δεν αρέσουν, αλλά είναι απαραίτητες. Οφείλουμε να σεβόμαστε όσους μένουν στο κέντρο και χρειάζονται θέσεις στάθμευσης, αλλά και να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο εργαζομένων που καταλαμβάνουν για ώρες πολύτιμες θέσεις».
Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε και την ανάγκη για αποκέντρωση των υπηρεσιών, συνδέοντάς το με την πρότασή του για μεταφορά της Πυροσβεστικής στο στρατόπεδο του Μόντε Σμιθ, η οποία –όπως είπε– βρίσκεται ήδη «σε καλό δρόμο».