Καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτμου – Παρέμβαση Μάνου Κόνσολα
Ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά την καθυστέρηση στον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτμου, αναδεικνύει με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Όπως επισημαίνει, με το άρθρο 96 του νόμου 4504/2017 επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα κατασκευών χωρίς άδεια ή με υπερβάσεις σε λιμάνια της χώρας. Με τη μεταγενέστερη νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 136 του Ν. 5106/2024, δόθηκε προθεσμία έως τις 31 Μαρτίου 2025 για την εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας σε αυτές τις κατασκευές, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι σύμφωνες με τον νόμο και τις ισχύουσες διατάξεις.
Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για την έγκριση των εν λόγω εργασιών από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης είναι η ύπαρξη εγκεκριμένων χρήσεων γης και όρων δόμησης. Στην περίπτωση του λιμανιού της Πάτμου – και πιθανώς και άλλων λιμανιών της χώρας – οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις δεν έχουν ακόμη καθοριστεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα πρέπει να βασίζεται στο Master Plan του λιμένα.
Ο κ. Κόνσολας τονίζει ότι, αν και το Master Plan του λιμανιού της Πάτμου έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Λιμένων, η διαδικασία καθορισμού των χρήσεων γης και των όρων δόμησης δεν έχει προχωρήσει, γεγονός που εμποδίζει την έκδοση αδειών για εργασίες μικρής κλίμακας στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
Επιπλέον, η έλλειψη καθορισμένων χρήσεων γης και όρων δόμησης δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην υλοποίηση έργων και στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου.
Αναλυτικά η παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα
Κύριε Υπουργέ,
Με το άρθρο 96 του Ν. 4504/2017 επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα κατασκευών χωρίς άδεια ή με υπερβάσεις σε λιμένες της χώρας. Το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 136 του Ν. 5106/2024, το οποίο προβλέπει προθεσμία έως τις 31 Μαρτίου 2025 για την εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας σε κατασκευές που πρέπει να είναι σύμφωνες με τη νομοθεσία και τις ισχύουσες διατάξεις.
Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για την έγκριση αυτών των εργασιών είναι η ύπαρξη εγκεκριμένων χρήσεων γης και όρων δόμησης, κάτι που στο λιμάνι της Πάτμου – όπως και σε άλλα λιμάνια της χώρας – δεν έχει ακόμη καθοριστεί με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να βασίζεται στο Master Plan του λιμένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το Master Plan του λιμανιού της Πάτμου έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Λιμένων, ωστόσο η διαδικασία καθορισμού των χρήσεων γης και των όρων δόμησης δεν έχει ολοκληρωθεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκδοθούν άδειες για εργασίες μικρής κλίμακας σε κατασκευές στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
Παράλληλα, η έλλειψη αυτών των καθορισμένων ρυθμίσεων εμποδίζει την υλοποίηση σημαντικών έργων και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Λιμενικού Ταμείου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
- Προτίθεται να προχωρήσει στην παράταση της σχετικής προθεσμίας έως ότου εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτμου;
Ο Ερωτών Βουλευτής,
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου